Kira Yuru

Inmiddels zit ons werk bij Unu Pikin erop. In een rap tempo hebben wij alle boeken uitgepakt en gesorteerd en waren we binnen drie dagen al klaar. Het was fijn om dit bedrijf op die manier te helpen en toch een beetje vrijwilligerswerk te kunnen doen.

Afgelopen zaterdag kwamen de ouders van Marloes samen met de captain van de 747 en zijn vrouw (Rolf en Monique). Als verrassing zijn Loes en ik naar het vliegveld gekomen en hebben wij ons verstopt tussen de menigte om ons nieuwe bezoek te verwelkomen. Wat we niet wisten was dat zij ook een verrassing hadden meegebracht en we waren dan ook erg flabbergasted toen Millad, de vriend van Marloes, ineens voor onze neus stond.

Net als met mijn ouders zijn we met ons bezoek naar de vlindertuin geweest en hebben we een dolfijnentourtje gedaan. Ook zijn we naar de Jodensavanne, blaka watra en overbridge (zwemplaatsen) geweest. Verder zijn we langs het oude huis en school van de moeder van Loes geweest, zij heeft hier in haar jeugd een paar jaar gewoond.
Na drie gezellige dagen was het alweer tijd voor hen om terug te gaan naar Nederland en waren we weer met z'n tweetjes en is het ook voor ons tijd om aankomend weekend afscheid te nemen van Suriname.

Ik kan zeker zeggen dat ik veel heb meegemaakt hier, veel ervaringen heb opgedaan en vooral veel geleerd heb over cultuurverschillen. Het is jammer dat stage zo is tegengevallen en dat we vroegtijdig zijn gestopt, maar het was helaas niet anders.
Het is een prachtig land en de mensen hier zijn zo vriendelijk en kunnen onwijs lekker koken.De vriendelijkheid ga ik wel echt missen. In Nederland is het niet zo gebruikelijk om door je buurvrouw mee naar binnen gesleurd te worden en volgestopt te worden met tamarindestroop en markoesasap.

Toch is het wel weer fijn om naar huis te gaan. Ik mis mijn eigen spulletjes, een wasmachine die mijn was ook daadwerkelijk schoonmaakt en mijn lichaam is wel weer toe aan een overdosis groente en fruit wat we hier weinig hebben gegeten omdat het zo duur is. Ik kijk er weer naar uit om vriendje, familie en vrienden te zien en niet zoveel beestjes om me heen te hebben die me prikken en mijn voet pijnlijk doen opzwellen waardoor ik een olifantenpoot krijg en lopen zeer doet.

Tot die tijd gaan we nog even extra van de zon genieten hier en zaterdagavond vertrekken we met de KLM weer richting het regenachtige Nederland.

Bedankt voor al jullie berichtjes de afgelopen elf weken, ik vond het erg leuk om ze te lezen en ik zie jullie snel!

Liefs, Lois

Reacties

Reacties

Elise

Lieve Lois en Marloes. Een hele fijne terugreis. Fijn dat je heb genoten en heb geleerd van andere culturen. Dit kan niemand jullie afnemen en een fijne ervaring lijkt me. Liefs Elise en familie

Barbara

Zoals Elise hierboven al schrijft: dit kan niemand meer van jullie afpakken! En voor de toekomst: er zullen beslist nog meer avonturen op jullie pad komen. De ene ervaring zal prettiger zijn dan de ander maar dat maakt het leven juist zo de moeite waard om te beleven!!!
Goede reis en wel thuis. Barbara

erik

Fijn dat je weer naar huis komt, doe maar wel een warme regenjas aan! Maken jullie alweer plannen voor een mooie volgende stage elders in de wereld? Tot gauw maar weer en goede reis!

Lisette

Lieve Lo!
Heeeel erg leuk om alles van je gevolgd te hebben de afgelopen 10 weken. Fijn dat je hebt genoten van je tijd ondanks dat stage tegenviel. Als je weer in NL bent, spreken we snel met zn allen wat af om bij te kletsen! Alvast een hele goede terugreis gewenst en geniet nog even van het mooie weer, want dat is hier wel anders!
Liefs Lisette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!