Korsou

Eindelijk was het dan zover. Er stonden een paar heerlijke dagen Curacao op ons te wachten en mijn vader had ons al helemaal lekker gemaakt via Whatsapp waardoor de foto's van hagelwitte stranden en blauwe oceanen maar binnen bleven komen op mijn telefoon.


Vrijdag (5/10) vertrokken wij om vier uur in de ochtend met onze taxichauffeur Franklyn naar vliegveld Zanderij. Na een korte directe vlucht van 2,5 uur zonder vertraging werden we met open armen ontvangen op het vliegveld van Curacao door mijn ouders die al klaar stonden met naambordjes :) en werden we naar ons hotel gebracht. Het hotel had zijn eigen privéstranden en was kennelijk super deluxe gezien het hoge gehalte dure merkpolo's en parelkettingen wat er rond liep. We zijn direct gaan zwemmen in het o zo heldere water wat wij hier in Suriname nog niet zijn tegen gekomen.
(Gerda we hebben aan je gedacht toen we over de Pondjesbrug liepen!)

De dag erna hebben we een poging gedaan om te gaan duiken bij Cas Abao. Helaas zou Curacao Curacao niet zijn als er geen regenseizoen bestond en het heeft dan ook de hele dag geregend. Het moment dat wij het water in wilden gaan kwam het met bakken uit de hemel met de nodige onweerklappers en was het niet veilig meer om te duiken. We zijn terug naar het hotel gegaan waar het blijkbaar de hele dag niet geregend had (natuurlijk..) en zijn we daar lekker gaan zwemmen.

De rest van de dagen hebben we de druipgrotten bezocht en zijn we naar het Seaquarium geweest waar we een dolfijnenshow hebben gezien. Verder hebben we snorkels gekocht en bleek het water bij het hotel vol te zitten met mooie visjes en koraal :). We hebben nog een poging gedaan om te duiken, maar bij de duikschool was er te weinig personeel en hadden we geen instructeur..Dit was een dag voordat we vertrokken en je mag tot maximaal 24 uur voor je vlucht duiken, dit was dus onze laatste kans.

Na vijf heerlijke dagen Curacao was het weer tijd om terug te gaan naar Suriname. Mijn ouders blijven nog tot zaterdag 13 oktober en vertrekken dan weer naar het herfstachtige Nederland. We gaan nog een tweedaags tripje doen naar het binnenland en dan zit hun tijd erop hier.

P.s Nog even een ander nieuwtje. In mijn vorige verslag was ik helemaal blij met de gang van zaken met stage en ging het goed. Er zijn inmiddels een aantal dingen voorgevallen waar ik jullie niet mee ga vermoeien, maar dit heeft ertoe geleidt dat Marloes en ik besloten hebben te stoppen met het werk in het ziekenhuis en de laatste drie weken iets anders te gaan zoeken om onze tijd beter te besteden.

Bedankt voor de lieve reacties!
Lois

Reacties

Reacties

Barbara

Jeempie, wat een nieuws.
Ik kan me goed voorstellen dat het heel fijn was om je ouders even in de buurt te hebben; de beslissing om het ziekenhuis te verlaten nemen jullie zelf maar erover praten met mensen die jullie voor de 100% vertrouwen is een goede steun in dit leerproces.
Ik wens jullie nog een paar prachtige weken toe.
En hoe alles ook afloopt: deze ervaring hebben jullie in je zak en dat pakt niemand meer van jullie af.
Het leven is niet altijd even mooi misschien, maar wél de moeite waard om mee te maken!
Barbara

Nina

Hee lo,

Jeetje onverwacht nieuws zeg. Ik hoop dat je snel wat vind en daar meer en leuker ervaringen gaat opdoen! En we zien je al bijna weer terug :D. De tijd vliegt..

Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!