Isadou

Op uitnodiging van Zuster Yolanda, onze praktijkbegleider, stond afgelopen weekend Isadou op de planning: een klein vakantie oord aan de Suriname Rivier die zelfs Google Maps niet eens kent. Om 6.30u werden wij verwacht bij de opstaphalte en zaten wij met onze lange ingetrokken bakrabenen* drie uur in een busje met 18 Surinamers om vervolgens in Atjoni (nog zo'n plaatsje die op Maps niet bestaat) over te stappen in een korjaal* die ons naar het vakantie oord bracht.

Daar aangekomen bleek Isadou een prachtig oord te zijn voor pure ontspanning. Al gauw
werden er hangmatten opgehangen en kon er gezwommen worden in de sula's*. Verder brachten we de dag door met lezen, saoto* eten en gezellig kletsen met elkaar.

De rest van het weekend hebben we doorgebracht met nog meer sula's en nog meer lezen, kletsen en eten. ‘Niets moet, alles mag' was het motto van de dag en iedereen hield zich daar perfect aan.

Loes, ik en een meisje van de groep wilden een rustig plekje hebben om te zwemmen. Loes stond al tot aan haar knieën in het water totdat ik iets zag wat verdacht veel leek op een krokodil. Met de snelheid van het licht stond Loes weer op de rotsen en stonden we alle drie met ingehouden adem te kijken naar het beest wat onbeweeglijk in het water lag. Uiteindelijk zijn we op expeditie gegaan en via de rotsen dichterbij geklommen en troffen we een dode anaconda in ontbindingsstaat aan.

In het begin van de avond zijn we naar het eilandje Jaw Jaw in de buurt gevaren en kregen we van de gids een dorpswandeling.
De laatste dag stond in het teken van de terugreis en voldaan en ontspannen kwamen we weer aan bij ons huisje in Paramaribo om ons weer op te maken voor de laatste vier stage dagen op de gynaecologie. We gaan nu elke 2 weken op een andere afdeling lopen: obstetrie (kraam), vrouweninterne en chirurgie!

Liefs,
Lois

*Bakra = Blanke Nederlander
Korjaal = Boot uit een boom gesneden
Sula = Stroomversnelling
Saoto = Soto (Indische kippensoep)

P.s voor de foto's:
- Facebook: https://www.facebook.com/media/set/set=a.4441579205428.2178843.1467778196&type=3

- Voor de mensen zonder facebook:https://picasaweb.google.com/103506188416521714043/Week2?authkey=Gv1sRgCOG656yt8J_dxwE