Hier zijn we dan!

Hier zijn we dan, Suriname.

Het land van de ongerepte natuur, relaxte mensen, een luchtvochtigheidsgraad van 85% en heel veel beestjes. Zo hebben wij dan ook al in de eerste 12 uur onze kamers meerdere malen vrij gemaakt van verschillende insecten als kakkerlakken, spinnen, wespen, mieren, libelles en vooral heuuul veel muggen.

Alles is hier wennen. Op onze eerste dag hebben we ontbeten met broodjes en gebakken eitjes, gedoucht, de plaatselijke supermarkt bezocht, broodjes gekocht bij de bakker, geld gewisseld, cola gedronken en koekjes gegeten, afgewassen, opgeruimd, het terras ontdaan van mieren en de oprit geveegd..en dat allemaal voor 9 uur ’s ochtends..
We voelen de gevolgen van naar het westen vliegen en het duurt ook nog wel even voordat we in het Surinaamse ritme komen. Voor nu zitten wij de komende dagen rond 5.30u klaarwakker in onze bedjes en denken we om 10 uur alweer aan de lunch terwijl er net is ontbeten.

Ons appartementje is verder prima en ook de gastvrouw Gerda, die tegenover woont, is erg vriendelijk. Nadeel is alleen dat internet het bij aankomst niet deed. Helaas ben ik geen diehard reiziger maar meer een toerist die zoals velen niet zonder skype, facebook en whatsapp kan en alleen de elf weken door komt met support van sociale contacten. Vandaag was dan de grote dag dat internet het ging doen en is er meteen geskyped met vriendjes en gemaild met familie.

Om ons makkelijk te kunnen verplaatsen hebben wij als echte Nederlandse stagiaires een fiets gehuurd. Fietsen in Suriname..dat blijkt zo makkelijk nog niet. Paramaribo was nooit bedoeld om een stad te worden dus is er niet echt nagedacht over wegen en kom je vaak in de situatie dat je ineens aan het spookrijden bent. Met een beetje lef en kaartleesskills kan ik met trots zeggen dat we ons al een deel van Paramaribo eigen hebben gemaakt :)

Maandag begint stage op de obstetrie afdeling (kraamafdeling), maar voor nu brengen wij de komende dagen nog even door met relaxen, de buurt verkennen en boodschapjes doen.

Zoals ik al aangaf, geen lange verhaaltjes, maar meer foto’s! De foto’s staan op onderstaande link:https://www.facebook.com/media/set/set=a.4441579205428.2178843.1467778196&type=1

Tot het volgende verslag!
Liefs,
Lois

Martijn

Jeuj.

Stefan en Majella

moeten je ouders een vliegen-spinnen-muggen-kakkerlakken mepper opsturen ? xxx
Mooi dat jullie Paramaribo al hebben verkend, kunnen jullie ons straks de leuke plekjes laten zien xxxx

Jefen en Michiel

Heey Loïs!
Het huis is maar stilletjes zonder jou.....Wanneer kom je alweer terug?? :-P
Have fun in Paramaribo. Eet lekker veel Surinaams eten en geniet van de cultuur en de natuur :)
Wij passen wel goed op het huis hoor! :-D

Veel liefs!

majella

Meiske wat zijn dat leuke foto's .En gatsie ! wat een grote kakkerlak!